Google
Δευτέρα, Νοεμβρίου 06, 2006
Ο Μικρός Πρίγκηπας

Σήμερα θα ήθελα να πω λίγα λόγια για το όνομα που διάλεξα να φαίνεται στο προφίλ μου. Σίγουρα ούτε πρίγκηπας είμαι, ούτε κατοικώ στον αστεροειδή Β612. Τον τίτλο αυτό τον έχουν ακούσει σχεδόν όλοι. Πόσοι όμως έχουν διαβάσει το βιβλίο; Μου το χάρισαν πριν από ενάμισι σχεδόν χρόνο και το διάβασα αμέσως. Με συγκίνησε ο τρόπος που έβλεπε τα πράγματα ο μικρός ήρωας. Με μια ματιά αφοπλιστικά απλή. Μια ματιά που επικέντρωνε στα ουσιώδη. Στα γνήσια. Μια ματιά που δεν φιλτράρει έννοιες όπως η αγάπη, η φιλία, η λογική. Έννοιες που με τα χρόνια χάνονται από μέσα μας. Έννοιες που δεν υπάρχουν στην “Νέα Τάξη Ιδεών”. Και πρακτικών. Θα προτιμούσα αντί να φλυαρώ να αποδώσω μερικά αποσπάσματα από το βιβλίο. Και να συμβουλέψω όσους δεν το έχουν διαβάσει να το κάνουν και όσοι το έχουν διαβάσει να το χαρίσουν και σε άλλους. Από εδώ μπορούν όσοι θέλουν να το κατεβάσουν και να το διαβάσουν.

- Μια μέρα είδα τον ήλιο να βασιλεύει σαράντα τρεις φορές.
Και λίγο αργότερα πρόσθεσες:
- Ξέρεις…, άμα νοιώθεις πολύ λυπημένος , αποζητάς τα ηλιοβασιλέματα….
- Ώστε ήσουν τόσο λυπημένος τη μέρα με τα σαράντα τρία ηλιοβασιλέματα;
Όμως ο μικρός πρίγκιπας δεν απάντησε.

………………………………………………………………………………………

-Ξέρω έναν πλανήτη όπου ζει ένας κύριος κόκκινος σαν τομάτα
Δεν έχει ποτέ μυρίσει ένα λουλούδι. Δεν έχει ποτέ κοιτάξει
ένα αστέρι. Δεν έχει ποτέ αγαπήσει κανέναν. Δεν έχει κάνει ποτέ
τίποτε άλλο εκτός από προσθέσεις. Κι όλη την μέρα επαναλαμβάνει
όπως εσύ: “Είμαι σοβαρός άνθρωπος! Είμαι σοβαρός άνθρωπος!

Και φουσκώνει από περηφάνια.
Όμως δεν είναι άνθρωπος, είναι μανιτάρι.

……………………………………………………………………………………….

- Πρέπει να απαιτείς από τον καθένα αυτό που ο καθένας μπορεί
να δώσει, συνέχισε ο βασιλιάς. Η εξουσία βασίζεται πριν απ’ όλα
στη λογική. Αν διατάξεις το λαό σου να πέσει στη θάλασσα, θα
επαναστατήσει. Μπορώ να απαιτώ να με υπακούν, γιατί οι διαταγές
μου είναι λογικές.

…………………………………………………………………………………………

-Εγώ, συνέχισε, έχω ένα λουλούδι που το ποτίζω κάθε μέρα.
Έχω τρία ηφαίστεια που τα καθαρίζω μια φορά την βδομάδα.
Καθαρίζω και το σβησμένο. Δεν ξέρεις ποτέ. Είναι ωφέλιμο για
τα ηφαίστεια μου κι είναι ωφέλιμο για το λουλούδι μου να μου
ανήκουν. Εσύ όμως δεν είσαι ωφέλιμος στ’ αστέρια.

………………………………………………………………………………………….

- Οι άνθρωποι στον τόπο σου, είπε ο μικρός πρίγκιπας, καλλιεργούν
πέντε χιλιάδες τριαντάφυλλα στον ίδιο κήπο και δεν βρίσκουν εκεί
αυτό που γυρεύουν…
- Δεν το βρίσκουν, απάντησα.
- Κι όμως αυτό που ψάχνουν θα μπορούσαν να το βρουν σ’ ένα
μονάχα τριαντάφυλλο ή σε λίγο νερό...
- Φυσικά, απάντησα.
Κι ο μικρός πρίγκιπας πρόσθεσε:
- Όμως τα μάτια είναι τυφλά. Πρέπει να ψάχνεις με την καρδιά.

…………………………………………………………………………………………….

- Οι άνθρωποι δεν έχουν πια καιρό να γνωρίζουν τίποτα. Τ’ αγοράζουν
όλα έτοιμα απ’ τους εμπόρους. Επειδή όμως δεν υπάρχουν έμποροι
που να πουλάν φίλους, οι άνθρωποι δεν έχουν πια φίλους.

………………………………………………………………………………………………….

- Αυτό είναι το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό.
Μόνο με την καρδιά μπορεί κάποιος να δει σωστά.
- αυτά που είναι πραγματικά σημαντικά δεν μπορούν να τα δουν τα μάτια.

…………………………………………………………………………………………………….

- Μόνο τα παιδιά ξέρουν τι ψάχνουν να βρουν.

……………………………………………………………………………………………………..

- Αυτό που κάνει την έρημο όμορφη είναι ότι κάπου κρύβει ένα πηγάδι.


 
Το Αποτύπωσε Ο Μικρός Πρίγκιπας Στις 12:13 μ.μ. | |


0 Σχόλια: